Leak v mape
Leak znamená v preklade tiecť. V prípade, že sa jedná o našu mapu, môžeme si byť istí, že nám naša mapa "tečie". V skutočnosti nejde o tečenie, ale VHE vraví, že každá enita musí byť zabalená v blokoch, alebo inak, žiadna enita nemôže byť mimo našej mapy. Niekolko enít kompilátor zvládne, ale ak je toho vela, alebo sa jedná o velkú plochu, kompilátor nám vypíše, že sa naša mapa nedala skompilovať. Najčastejšie sa to najskôr prejaví na svetle, neskôr nefunguje už nič.

Ako zistíme, že v mape máme leak? Jednoducho, pozrieme si kompilačné okno a ak v ňom nájdeme takýto riadok, znamená to že určite tam niekde je:

Warning: === LEAK in hull 0 ===
Entity env_sprite @ ( xxx,xxx,xxx)
alebo
Warning: === LEAK in hull 0 ===
Entity Info_player_start @ ( xxx,xxx,xxx)
(Meno entity bude také ktoré sa nachádza najbližšie k leak-u)
Táto chybová hláška znamená, že enita env_sprite, ktorá má súradnice [104, 48,-408] "tečie". Buď ju treba odstrániť, alebo nájsť miesto v mape, kde LEAK vzniká.

A teraz ako sa mu vyhnúť. Najlepšie je už počas mapy myslieť na túto možnosť a celú mapu tvoriť tak, aby bola uzavretá z každej strany, ďalšou možnosťou je, že po dokončení mapy ju celú obalíme nejakým blokom a tým máme istotu, že mapa bude odizolovaná, avšak pri velkých mapách nám rapidne môže narásť velkosť mapy, čo by sa určite nášmu enginu CS nepáčilo. Najlepšie podla mňa je kombinácia týchto možností + prekrývať jednotlivé bloky.

Leak môžete hľadať ručne alebo pomocou VHE.

Map-> Load pointfile-> Nájdeme súbor z koncovkou .lin s tým istým názvom ako sa volá tvoja mapa(cesta->C:\Program Files\Steam\steamapps\tvoj steam meno \counter-strike\cstrike\maps) dáte Open.
Zobrazia sa vám červená čiara a tam kde tá čiara opúšťa vašu mapu to je to miesto kde dochádza k Leak-u

Dúfam že vám tento návod aspoň trochu uľahčí tvorbu máp.

Prečítané 1251 krát. | 0 komentárov | Pridať komentár
Žiadne komentáre.


ShoutBox
09.03.2019 23:28:01
Zdravím - začal som znova robiť nejake edity,, ak by niekto chcel niečo editnuť tak kludne pošlite nejake demo na steam -link- -
03.03.2019 03:09:30
mas to v pm, sorry za delay, nejak sem tu nebyl -
22.02.2019 13:36:56
@Hitlooser Mala by to byť zložka s názvom resource, ktorá sa nachádza v cstrike a valve. Skús mi prosím ťa poslať tú zložku resource z cstrike a valve (Z cstrike bude možno treba aj gfx)
20.02.2019 12:52:23
@DinGo kdyz mi reknes, ktera slozka z cska je vlastne ten gui (uz mi neslouzi pamet), tak ti ho poslu. Teda pokud chces ten muj co jsem posilal v tom foru
16.02.2019 23:55:01
díky, funguje -
16.02.2019 17:24:56
KZSK GUI už nie je? - -link- Mohol by sa spraviť (alebo ak zistím ako tak môžem skúsiť)
All rights reserved 2007-2019 © by KZSK.sk # Coded by Jakub "rEs0LuTe" Sedláček. Designed by Oldřich "jab" Selner.