Tvarovanie skál
Autor: perdo

Teraz sa trošku pohráme s tvarovaním skál, nech naša mapa nejako vyzerá - nech to nie sú len rovné steny so skokmi.

V prvom rade vopred upozorním, že každý jeden krok v procese tvarovania budeme robiť pomocou funkcie Clipping tool. Možno niektorým práve teraz prišla na rozum funkcia Vertex tool ..
Áno, je to tak, pre tento účel sa dá použiť aj Vertex, no jeho výsledky by boli viac než zlé.
Jeho používanie spôsobuje najmä tzv. wall-bugy a zasekávanie sa pri hranách objektov (či už skál, alebo niečoho iného).

K samotnému tvarovaniu:

1. Vytvorte si objekt, s ktorým budeme pracovať, následne aplikujte textúru skaly.

Screen 1

2. Teraz začneme pracovať s Clipping tool-om.
Narežte si vytvorený objekt tak, ako to môžte vidieť na obrázku. Samozrejme, nie je nutné dodržovať presne miesta, kde som ho narezal ja, narežte to tam, kde sa skala bude ohýbať.

Screen 2

3. Pokračujte tvarovaním (stále s Clipping tool!), jednotlivé časti predlžujte/skracujte a následne priečne/šikmo režte.
Tento krok aplikujte až dovtedy, kým nebudete s výsledkom spokojný. Ja som sa stým hral len chvíľu, ako návod a názorná ukážka to úplne stačí - myslím.

Screen 3

4. Výsledok môže vyzerať možno trocha fádne (záleží ale na tom, ako dlho ste sa s tým hrali a tvarovali to), takže pre zlepšenie a skrášlenie samotnej skaly môžme pridať nejaké tie vylepšenia/nové tvary, či už na spodok, alebo hore. Lepšie to popisuje obrázok.
Upozorním, aby ste zbytočne nenechávali blocky aj za stenou a teda mažte časti, ktoré v hra nie je vidieť.

Screen 4
Screen 5

5. Keď už máme skalu hotovú, je načase pridať nejaké tie objekty, pre skrášlenie prostredia. Toto sa už ale netýka samotnej skaly, no pridám to tu.
Ja som použil drevo, spájajúce hornú a dolnú časť skaly. Takisto som pridal krabice, no nemusíte - ak máte nejaký iný nápad, šup ho tam dať. Hlavne aby to vyzeralo dobre.
Dajú sa pridať aj modely, v mojom prípade by sa hodil napríklad kaktus ..

Screen 6

Good luck.

Prečítané 2647 krát. | 10 komentárov | Pridať komentár
#1- bastard7  26.09.2009 11:26:10  
-Pekny navodik perdo GJ -
#2- roadrunner  08.01.2010 17:16:54 
-jo dik pomohl si mi ,)
#3- eXisT  11.02.2010 11:03:55 
-Clipping nemam rad, vznika pri nom mnoho wallbugov, teda aspon ked som rpbil s 3.4 VHE neviem ako je to teraz u 3.5 ... Carve 4ever -
#4- perd0  18.02.2010 12:07:29 
-hm pri clipping toole ti nemôze vzniknut ziaden wallbug ..
#5- TOM5510  16.03.2010 17:00:47 
-nechapem ako si to narezal v screen2 -
#6- perd0  17.03.2010 21:46:02 
-K tomu ti možno pomôže tento návod - http://www.kzsk.sk/stranka.php?pid=55 gl
#7- TOM5510  18.03.2010 19:57:14 
-aha uz chapem diki moc -.... aj som našiel jednu celkom dobru stranku na robenie map takze kto by chcel viacej navodou tak tu su http://modmapping.borec.cz/ -
#8- TOM5510  18.03.2010 19:59:17 
-a sa chcem ešte spytat perdo , nepoznaš dajaku podobnu stranku kde su tutoriale na robenie map po SVK abo CZ?
#9- perd0  17.04.2010 02:12:26 
-thelambda.sk
#10- marqueuz  26.01.2011 13:28:56 
-Perdo to na screenoch dobre ukazal ale mozno zabudol napisat (nemusi to byt hned kazdemu jasne), ze aby nevznikali wallbugy tak by sa nemali robit ostre uhly na tych miestach, kde sa navzajom dotykaju dva rozrezane bloky. Lepsie to asi bude vidiet na obrazku co tym myslim: http://www.imagebam.com/image/7afda2116811440
ShoutBox
13.10.2021 15:54:27
Už pomaly 10 rokov od mojej registrácie, ten čas ale uletí, dúfam že sa tu máte všetci fajn a užívate--
21.07.2021 19:06:50
Kľudne aj nabudúce -
21.07.2021 12:57:33
saved -
13.07.2021 19:03:25
Taktiež nemám problém prispieť
13.07.2021 12:43:12
rozhodně prispěju a rozhodně nebudu sám, hoď to prosím na KZSK steam skupinu -
12.07.2021 22:46:16
Nazdar ľudia, za cca 2 týždne musím znovu zaplatiť za website na další rok, čo je približne 45€. Každý rok to platím sám, pretože #kzsk nechcem zrušiť (kvôli history), no tento krát nad tým naozaj rozmýšľam. Je mi blbé platiť to každý rok, keďže to už podstate nepotrebujeme, no ako hovorím, takisto to nechcem dať off navždy. Preto, ak je niekto, kto by chcel pomôcť hocijaké € (paypal), aby som to neplatil zase iba ja sám, dajte mi vedieť, buď tu, alebo na Steam. Díkes.
All rights reserved 2007-2020 © by KZSK.sk # Coded by Jakub "rEs0LuTe" Sedláček. Designed by Oldřich "jab" Selner.