Zvyšovanie FPS
Autor: perdo

FPS!
Problém, ktorého sa pri tvorbe mapy určite treba vyvarovať.
Je dôležité dohliadať naň už od počiatkov mapy, kedy vo VHE vytvoríte čoi len prvú kocku, pretože ak po dokonćení mapy zistíte, že je fps viac ako zlé, budete to mať omnoho ťažšie upravovať a bude to stáť dosť času.

Je viacero metód, ktorými sa da zvýšiť fps, ja tu spomeniem tie najzákladnejšie, ktoré sa vám určite zídu.
Tak poďme na to!

1. Druhou metódou je tzv. "null textúra".
Null textúru je dobé aplikovať až po finálnom dokončení mapy a to týmto spôsobom:
-edit (menu hore) -> select all
-aplikujte null textúru na celú mapu
-pôvodnými textúrami otextúrujte LEN miesta, ktoré je pri hraní mapy vidieť!
Viem, že to pri veľkých mapách môže trvať trocha dlhšie, ale táto metóda vám najviac zvýši fps, takže ju určite nevynechajte!

2. FPS zvýši aj zväčšovanie textúr, napr na veľkosť 2x2, alebo 3x3, alebo aj viac.
Táto metóda sa dá využiť najmä na textúrach skál, trávy, alebo vody. V mnohých prípadoch pomôže aj skvalitniť stránku designu.
Myslím, že tu nie je čp vysvetľovať, jednoducho uchopte skalu, a v "toogle texture application" zväčšite textúru z 1x1 na vami zvolenú veľkosť.

3. Spomeniem aj štvrtú poslednú metódu, ktorou je tzv. "func_wall" entita.
Túto metódu je dobré vyuźiť najmä pri blockmape (ako napr. kz_j2s_sunblock a pod.).
... uchopte teda všetky objekty (skoky a blocky) - nie však skaly alebo trávu - a pridajte entitu "func_wall".
V nej nič nenastavujte, nechajte všetko ako je - render mode = normal / fx anmount = 255.

To je z môjho návodu všetko, snažte sa teda uplatňovať najmä prvé 2 metódy, bez ktorých mapa jednoducho nebude hrateľná!
GL

Prečítané 2132 krát. | 4 komentárov | Pridať komentár
#1- TOM5510  18.03.2010 20:04:50  
-FPS je sviňa....na mojej druhej mape je to dost vidno....chcel by som sa spytat či by si mi to nepomohol to fixnut? bol by som ti velmi vdačny aj ked viem ze určite nemas moc casu...- .....trochu som nepochopil tu null texturu... akoze select all > a potom kam mam kliknut ci co? nechapem ako aplikovat
#2- perd0  22.12.2010 09:58:00 
-no klasicky ked mas oznacenu celu mapu (select all) kliknes na Toggle texture application (alebo Shift+A), najdes si null texturu a das apply.
#3- blue magic  27.10.2012 19:17:45 
-Perdo, mam dotaz k prvnímu bodu. Funguje to? - Nějak se mi to nezdá, jakej je rozdíl mezi dvěma brushi, jedenou vytvořené dvakrát block toolem a jednou vytvořené clipingem z jednoho?
#4- perd0  09.01.2013 14:36:26 
-nefunguje to, cele roky som bol v tom ze ano ale je to bullshit, vymazal som to
ShoutBox
13.10.2021 15:54:27
Už pomaly 10 rokov od mojej registrácie, ten čas ale uletí, dúfam že sa tu máte všetci fajn a užívate--
21.07.2021 19:06:50
Kľudne aj nabudúce -
21.07.2021 12:57:33
saved -
13.07.2021 19:03:25
Taktiež nemám problém prispieť
13.07.2021 12:43:12
rozhodně prispěju a rozhodně nebudu sám, hoď to prosím na KZSK steam skupinu -
12.07.2021 22:46:16
Nazdar ľudia, za cca 2 týždne musím znovu zaplatiť za website na další rok, čo je približne 45€. Každý rok to platím sám, pretože #kzsk nechcem zrušiť (kvôli history), no tento krát nad tým naozaj rozmýšľam. Je mi blbé platiť to každý rok, keďže to už podstate nepotrebujeme, no ako hovorím, takisto to nechcem dať off navždy. Preto, ak je niekto, kto by chcel pomôcť hocijaké € (paypal), aby som to neplatil zase iba ja sám, dajte mi vedieť, buď tu, alebo na Steam. Díkes.
All rights reserved 2007-2020 © by KZSK.sk # Coded by Jakub "rEs0LuTe" Sedláček. Designed by Oldřich "jab" Selner.